Panc Media.

Telness x Kapitalet

Kapitalet berättar historien om den nya generationens mobiloperatör

Om samarbetet

Panc Media representerar åtskilliga av Sveriges största podcasts och opinionsbildare. Med välproducerade berättelser från samhällets alla hörn, tar podcasten Kapitalet med lyssnarna ned under världsekonomins motorhuv, i hopp om att kunna reda ut hur vi människor egentligen fungerar.

I ett två månader lång samarbete, valdes Kapitalet ut för att bygga Telness varumärke den första digitala mobiloperatören för företagare och entreprenörer.

En timmes lång intervju med Telness grundare och VD Martina Klingvall, klipptes upp till en berättelse om historien om Telness och vägen mot att bli den nya generationens mobiloperatör, som sändes som ca 2 minuter långa native-inslag i fyra konsekutiva avsnitt.

I det fjärde avsnittet lottade Telness och Kapitalet det mycket åtråvärda telefonnumret 079 1000 100, även kallat ”Guldnumret”. Kampanjen fick enorm spridning viralt och avsnittet hamnade bland annat på Aftonbladets förstasida, Sveriges Radio P3, samt Efter Fem på TV4. Totalt fick Telness in drygt 650 tävlingsbidrag.

I slutet av samarbetet gjordes en varumärkesundersökning som visade att 25% av Kapitalets lyssnare kan tänka sig att bli kund hos Telness.

25%

Kan tänka sig att bli kund hos Telness

Källa: Lyssnarundersökning 2020

650

Tävlade om ”Guldnumret”

2

månader

Samarbetets längd

Podcast aktiveringar

Aktivering nr 1

Aktivering nr 1

Aktivering nr 2

Aktivering nr 2

”Vi valde att jobba med Panc och Kapitalet för att bygga Telness varumärke. I slutet av kampanjperioden lottade vi också ut ett så kallat ”guldnummer” vilket genererade över 600 leads till oss! Jag förstår nu vilken potential podcastsamarbeten har.”

Oscar Svensson, CMO Telness

@pancmedia

Denna webbplats använder sig av kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett så bra sätt som möjligt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor under Privacy & Policy.