Ida och Sofie i Ångestpodden lyfter alkoholens baksidor tillsammans med Systembolaget.
Om samarbetet
Panc Media representerar åtskilliga av Sveriges största podcasts och opinionsbildare. Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, som under fem års tid drivit Ångestpodden, valdes ut för att i ett 12 månader långt betalt samarbete med Systembolaget diskutera ämnet alkohol ur olika perspektiv.
Via podd och sociala medier, förklarar de Systembolagets syfte och tar upp ämnen såsom normalisering i medier, langning, alkohol och barn samt alkohol och arbetsliv.
Alla manus till aktiveringarna är skapade i samarbete mellan Systembolaget, Ångestpodden och Panc Media.
Två gånger under samarbetet gjordes varumärkesundersökningar där en av kärnfrågorna var hur uppfattningen om Systembolaget hade förändrats efter samarbetet. Båda undersökningarna visade på signifikanta förflyttningar av varumärket Systembolaget i positiv riktning!
Vi blir nästan lite tårögda här för att det känns så rätt. Vi älskar att dom tar upp att de själva inte förstod syftet med Systembolaget tidigare, känns så genuint och bra.
Systembolagets kommunikationsansvarig Johanna Axelsson
Podcast-aktiveringar
Nr. 1
Nr. 2
Press
– Systembolaget i samarbete med ”Ångestpodden”
2 juli 2019


