Tillsammans med Daniel Breitholtz, Vanessa Falk och Adam Alsing gjorde vi Sverige mindre olidligt.
Om samarbetet
Panc Media representerar åtskilliga av Sveriges största podcasts och opinionsbildare. Med podcasten Adam och Kompani ville Lidl nå ut till nya kunder genom att låta lyssnarna lära känna deras sortiment, att det alltid är högst kvalité till bästa pris och varje vecka upplysa om deras olika temaveckor.
I ett 6 månader lång samarbete, skapade Adam och Kompani unika redaktionella aktiveringar för kunden med publiceringar varannan vecka. På detta sätt skapade prwofilerna kontinuitet och en röd tråd genom hela samarbetet som blev ett av deras absolut mest lyckade sett till all positiv feedback från lyssnarna.
”Det är som att moderskeppet har landat” sa Daniel när det blev klart att Lidl gick in som ny huvudsponsor av podcasten under 2018.
Panc Media utgår alltid ifrån egenintresset hos profilerna och i just detta fall så visste både vi och lyssnarna om Daniels genuina kärlek till Lidl. Utifrån detta skapade vi ett otroligt underhållande samarbete med en bra dynamik mellan honom, Vanessa och Adam. Lyssna på några exempel här nedan på hur profilerna skapade kul och träffsäkert innehåll för vår kund Lidl Sverige.
Lidl kan skatta sig lycklig som sponsrar er, ingen kunde ge dem bättre reklam än Daniel! Man får nästan lust att bli en Lidler själv när man hör honom!
Med vänlig hälsning, Eva
Podcast aktiveringar
Första aktiveringen i Adam och kompani
Första aktiveringen i Adam och kompani
Lidl går in som sponsor till Svenska handbollslandslaget
Lidl går in som sponsor till Svenska handbollslandslaget