Alexander Pärleros plockar upp sina gäster med Framgångsbilen, på väg mot poddstudion.
Om samarbetet
Panc Media representerar åtskilliga av Sveriges största podcasts och opinionsbildare. Tillsammans med Alexander Pärleros som driver Framgångspodden sände vi första avsnittet av Framgångsbilen 2017.
Bakgrunden till formatet ligger i vår idé om att filmatisera det första mötet mellan programledaren Alexander och gästen, på väg mot poddstudion. Att vi skulle samarbeta tillsammans med en bilaktör inom premiumsegmentet, som samtidigt tar sitt ansvar för miljön var givet – Lexus Sverige klev in som exklusivt partner från dag ett.
Formatet har vunnit 2a pris i Lexus Best Practice Award 2018 och uppmärksammats flitigt i svenska medier, t.ex. SVT Morgonstudion.
”Jag har många gånger imponerats över Panc’s förmåga att få ihop och leverera snabba och högkvalitativa produktioner, med emellanåt bara något dygn till godo för att planera utförandet, det är väldigt unikt!”
Julia Tånge, Production manager The&Partnership
”Ett otroligt lyckat samarbete, målet var att nå ut till den nya generationens Lexus-förare och det har vi absolut gjort”
Anders Drakenberg, Marknadschef Lexus Sverige
Hur lyckades vi?
Vi skapade konceptet Framgångbilen som andas storytelling och inspiration där Lexus spelar en naturlig roll i formatet och som även bidrar med sin historia. På detta sätt har Lexus ökat sin varumärkeskännedom och preferens i målgruppen 30-45 år. Med totalt 35 gäster i 6 säsonger har tittarna fått höra om allt från livet bakom artisten Zara Larsson, entreprenörtips från Isabella Löwengrip till gripande livshistorier från bl.a. Ison Glasgow som levde som hemlös på Stockholms gator, nu en del av hip hop gruppen ISON & FILLE.
3000 000
Lyssningar
I Framgångspodden
1500 000
Video-visningar
YouTube, Instagram
38%
Av lyssnarna
Kan tänka sig att köpa en Lexus
Utmärkelser
Andra plats i Lexus Best Practice Award 2018